melle-hjrta

Alla inlägg under juli 2011

Av Melissa - 28 juli 2011 19:37

 
Av Melissa - 24 juli 2011 16:07

Jag kommer ta en paus från bloggandet imorgon och fram emot Fredag eller Lördag. Eftersom att det nästan är bara en vecka kvar till Spanien så vill jag bara slappa lite. Och spendera tid på att bara ta det lugnt och vara med mamma och min socker söta hamster Trixie, eftersom att jag inte kommer träffa dom på en vecka. Mamma kommer vara kvar i kalla Sverige medan jag och Miranda drar iväg till varma Barcelona! Kommer sakna alla även om vi inte kommer vara borta så länge. Men när jag kommer hem så kommer jag vara brun som en peppar kaka så de så! Mihiwiwhi!

 

Av Melissa - 23 juli 2011 15:45

Verkligen hemskt det som har hänt i Norge, att någon kan göra nånting sånt mot så många människor och så oskyldiga. Det är verkligen hemskt! Ungefär 85 ungdomar miste livet igår på Utøya, många familjer har mist familjemedlemmar och vänner. Hoppas verkligen att det här kommer få ett slut, man blir så himla arg när man få reda på sånt här. R.I.P Norge :'(

 

Av Melissa - 22 juli 2011 14:45

Vaknade idag vid ungefär halv fem av värsta ovädret, det blixtrade och åskade jätte mycket. Åskovädret hade redan börjat igår halv elva på kvällen men nu vid halv fem var det precis över oss. Men nu är det jätte soligt ute och jag och Miranda ska dra iväg till stranden snart! Sista dagen i Sparreholm, idag åker vi hem :(..kommer sakna Sparrefjöl, som jag, Miranda och Mamma brukar kalla det. Men nu ska vi åka iväg till stranden, jippie!


Av Melissa - 21 juli 2011 22:24

Det blev ett ganska sent inlägg för idag men det får ni leva med. Jag och Miranda har varit ute och gått jätte mycket idag, så jag har ganska ont i fötterna. När vi var ute och gick så började det regna, så himla otur. Vi fick gömma oss först under ett träd, men sen gick vi hemåt. Vi har också varit i Flen idag med G (gammel mormor) och mormor, och då köpte jag Mini Oreos! Kakorna är jätte små och så himla söta! Men när vi kom hem så satte jag mig i soffan och satte på en film, det blev filmen "What Women Wants" och den är faktiskt ganska bra. Men nu har jag pausat filmen för att skriva ett inlägg! Imorgon tror jag att vi kommer åka och bada, om det blir fint väder. Och sen imorgon åker vi hem till Trosa!

 

Av Melissa - 20 juli 2011 20:35

Just nu sitter jag och käkar glass, mums! Var och badade idag med Miranda, det var jätte skönt och vattnet var ganska varmt. I början var det lite kallt men sen blev det varmt när man hade varit i vattnet en stund. Jag och Miranda har också varit nere vid affären och kollat lite, vi har mest varit ute och gått idag. Även om Sparreholm är ganska litet, så har man ändå nästan alltid nånting att göra. Igår fick jag två par jätte snygga örhängen av mamma, hon köpte dom igår när hon, Miranda och Mormor hade varit inne i Katrineholm. Jag ångrar lite att jag inte följde med. Men snart ska jag se på en film och bara ta det lugnt. Glad Sommar!    

Fast mina dragkedjs-örhängen är Turkosa

     

Av Melissa - 19 juli 2011 10:58

Nu är vi äntligen i Sparreholm! Det är så himla skönt, eftersom att det är en ganska liten "stad" så händer det inte så mycket här och det är ganska skönt när det är så här lugnt. Mamma, Miranda och Mormor är på Vingåkers, jag var ganska trött så jag orkade inte följa med. Det är jätte soligt ute så när dom kommer tillbaka så kommer vi antagligen dra i väg till stranden och bada! Men jag är ganska trött idag, för jag hade svårt för att somna igår kväll. Men till slut somnade jag! Jag kanske ska se på en film eller bara ta det lugnt nu medan jag väntar på att dom ska komma tillbaka. Ha en skön SOMMAR!!

Av Melissa - 17 juli 2011 16:16

Idag kommer mormor och i morgon följer vi med henne till sparreholm då! Ska bli jätte kul, och dom har världens bästa strand där. Om två veckor är det spanien som gäller! Det är ungefär en månad kvar till skolan börjar så jag ska göra det bästa utav de! Igår städade jag mitt rum och slängde massor av skit, det kändes skönt att få det städat. Även om det är ganska jobbig att städa, men det är alltid skönt med ett städat rum! Och när jag hade städat klart så skämde jag bort mig själv, med chips och hallon soda. Och så såg jag på "Gossip Girl"! Men idag har jag städat min hamsters bur "Trixie" och sen har jag lagt ut lite grejer i förrådet. Men snart ska jag packa och sen får vi väl se hur det blir.

Tänkte lägga ut en bild på Sparreholms slott

 

Ovido - Quiz & Flashcards