melle-hjrta

Alla inlägg under augusti 2011

Av Melissa - 23 augusti 2011 19:14

Ja idag har jag käkat Piggelin! Med Johanna och Maria, det var fantastiskt. Piggelin är glassigt. Idag mår jag som fiskarna i vattnet, bra alltså. Första riktiga skoldagen idag! Dagen började med No Biologi och Kemi, kan inte fatta att skolan har börjat nu! Så här såg mitt schema ut idag:

1 lektionen: No biologi och kemi

2 lektionen: Spanska

3 lektionen: No fysik och teknik

LUNCH

4 lektionen: Engelska

5 lektionen: Slöjd (valde sy-slöjd)

6 lektionen: Gympa

Sen var det slut då!

Håller på att lära mig vart mitt skåp ligger, eftersom att jag inte har samma skåp som jag hade i 7:an. Jag ska försöka övertala Miranda att byta skåp med mig, så att jag får överskåp istället för under skåp.


Men efter skolan så skulle jag vara med Maria och Johanna, så först gick vi till fritids gården. Och sen gick vi hem till Maria!

MVPOK!

Av Melissa - 22 augusti 2011 12:43

  nu ska jag käka glass hejdå

Av Melissa - 22 augusti 2011 11:30

Idag var det första dagen i skolan, BUHU! Roligt att träffa alla och Johannis har färgar håret! Det är as fint, hon är ju naturligt blond men hon har färgat håret brunt nudå. Finaste!

Men idag var det första dagen i skolan då! Jag gick upp vid typ halv 7 och såg typ på tv till 7. Sen gick jag ner och duscha, valde kläder "KRIS" hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig. Men sen sminka jag mig och fixade håret. Sen borsta jag tänderna. Eftersom att det bara var upprops dag och man bara skulle få sitt nya schema och skåp, så var det ju inte en riktig skoldag. Vi började vid halv 9 och slutade 10. Jag bestämde mig i alla fall för att äta frukost sen när jag kom hem vid 10. 

Jag skulle möta Maria och Johanna vid stora entrén vid 8 men dom möte mig på vägen till skolan istället. Sen när vi kom till skolan sä följde vi Maria till aulan, men då var ingen där så hon följde med oss upp till klassrummet istället. Och sen när det var 9 minuter kvar innan vi börja så följde vi Maria till aulan. Men när alla satt i klassrummet så fick vi typ massor med papper, schema och sånt. Sen fick vi reda på våra skåpnummer, och jag fick nummer 4 under skåp :'( vill ha över skåp! Så vi fick sluta en halvtimme tidigare! Så nu går man i 8:an då!

Av Melissa - 21 augusti 2011 17:20

Just nu är jag hos Peter och kollar på en dokumentär om Utöya, så det handlar om vad som hände innan morden och allt det som hände. Det är ganska bra, väldigt sorligt eftersom att det är så mycket folk som har dött på grund av en väldigt stor idiot.

 


Men igår i alla fall så var mamma på fest så då så var jag och Miranda med Felicia och gick runt nere på stan. Och sen skulle Felicia sova hos oss så vi var ju typ ända från när mamma åkte iväg vid fyra och tills idag då. Jag hade skit kul!


Med idag då? Miranda och Felicia åkte till södertälje på morgonen, jag var för trött för att följa med. Så jag stannade hemma och sov en stund till, men sen så gjorde jag frukost på sängen åt mig själv, toast och té. Det var mums! Men sen så gick jag och satte mig vid datorn och sen plockade jag undan i mammas rum, för att jag, Mirre och Felicia hade sovit i hennes säng eftersom att den är störst. Så då plockade jag undan Felicias grejer.

Men sen gick jag till Peter och såg lite på tv, såg på "the hills" marathon. Men sen så kom Miranda hem från södertälje och då kom ju hon över till Peter. Och nu sitter jag vi datorn! Mitt ben har somnat och jag börjar få växt-värk! Första dagen i skolan imorgon, NEJ jag vill inte dit!

Av Melissa - 19 augusti 2011 16:45

Blir ett snabbt inlägget eftersom att syrran tjattar om att hon vill ha modemet! Idag har vi varit ute och åkt BIL! Jag har suttit och skrivit och sen har vi åkt runt. Först skulle mamma hämta något paket, sen skulle vi ner på stan och sen skulle vi ner på ICA vi har varit överallt nudå. Ikväll ska vi käka mat hos Peter, det blir kyckling i pita bröd och sallad. Det ska bli super! Men imorgon så ska mamma bort och då kommer jag och Miranda vara ensama hemma, fest i hela huset! Så då har vi "huset" för oss själv!


Men igår så kom mormor för hon skulle hämta våran TV som ska in på lagning för att den har ett blått streck i skärmen, det är typ nåt färg fel eller vad man nu ska kalla det, så nu har vi ingen tv. Eller jo vi har ju tv i mammas rum, i mitt rum och i mirandas rum men dom är lite mindre en den vi har i vardragsrummet. Så då kommer vi få se på film och sånt på datorn! Det är fredags mys   !!! Och tre dagar kvar till skolan  !!! Usch och blä! 


MVPOK

Av Melissa - 18 augusti 2011 16:05

Johanna:

Du är bäst i hela stora vida världen, utan dig skulle jag inte kunna leva! Du är den bästa kompisen någon någonsin kan ha! Du ställer alltid upp, även fast du kanske är lite blyg ibland. Men shit the same! Jag är din kompis för att du helt enkel är bäst, bäst på att vara dig själv! Min vänskap till dig kan inte beskrivas med ord. Vi har känt varandra i snart 1 år, men det känns som en evighet! Du är den bästa kompisen jag någonsin har haft! Vill att du ska veta det! Och du kommer alltid vara min kompis vad som en händer, vill att du ska veta att du kan prata med mig om vad som helst! Du kan ringa mig mitt i natten och jag lovar att jag svarar, du kan sprida ut en hemlighet om mig men jag kommer ändå vara din kompis, du kan hata mig men jag kommer ändå vara din kompis, vad som en händer! Jag skulle gråta mig själv till döds om du dog, jag skulle inte kunna leva utan en kompis som du! <3


//Melissa

Av Melissa - 17 augusti 2011 20:01

Hejsan svejsan mina små kycklingar!

Idag har vi varit nere hos Ingvor och Tommy igen, egentligen skulle jag åka med Pappa med bussen men den blev inte så. Så jag ska träffa honom i helgen istället! Vet ni vad som kom med posten idag??

Mina nya solglasögon som min snälla fin fina mamma köpt till mig! Mina andra glasögon gick sönder när vi åkte ner till öland, och dom vad ju nya! Men nu har jag ett par andra dårå. As fina!

  Seriös flicka!

MVPOK!

Ovido - Quiz & Flashcards