melle-hjrta

Alla inlägg under april 2011

NU!

Av Melissa - 11 april 2011 17:05

Just nu sitter jag hemma hos Johanna, vi har precis ätit och hjälpt hennes mamma att bära in matrial till det nya köket.

Jag skrev ju lite på so.n förut, men skoldagen såg ut så här.

  • Svenska
  • Engelska
  • Matte
  • Lunch
  • So
  • Träslöjd/Syslöjd
  • Språk (spanska)

Men som jag sa på so.n så har vi utbyte med spanien och frankrike, det var ganska roligt.

Men i klassen så hade vi fått 2 fransyskor, 1 fransman och 1 spansk, dom från frankrike var runt 12-13 år men han från spanien var 17 år! :O

Men fortsättning då, på spanskan så fick vi ställa frågor till eleverna från spanien.

Och dom fick ställa frågor till oss!

Det var lite svårt att förstå vad dom sa och frågade men till slut hajade man lite.

Men ialla fall efter spanskan fick jag stanna kvar en lite stund eftersom att jag skulle få spanska-läxan.

Och då kom Mickiz och Johanna inrusande, hehe men det gick väl sådär snabbt.

Eva var ganska seg, jag tror att hon var det med flit hehe?!

Men ialla fall sen gick vi ut för att vänta på att Johannas mamma skulle plocka upp oss två, men hon var på Ica så vi fick gå dit.

Och då bestämde vi oss att vi kunde hämta min dator så länge.

Men när vi kom till Ica skulle vi välja mat och det blev Schnitzel för mig, MUMS!

Vi åkte hem till henne och det var jätte varmt i bilen!

Det var lite jobbigt eftersom att Johanna bor lite långt bort men vi klarade av värmen.

Men då när vi kom hem till henne så hjälpte vi ju med grejerna till köket och sen åt vi, och nu sitter vi här och bloggar så att det ryker!

Vi ses!

 



SO

Av Melissa - 11 april 2011 12:27

Just nu sitter jag ute i korridoren och har so.. men jag har inget att göra så CG sa att jag kunde göra NO!

Och då behöver man data, och ni ser ju vad det ledde till ;)

Aja första lektionen idag då var svenska.

Vi har ett språk bytte med frankrike, tyskland och spanien så just nu så har vi utbyttes elever från frankrike och spanien.

Det är ganska roligt eftersom att det är olika från våran skola i sverige och från deras i frankrike och spanien.

Men det är endå kul att se hur dom reagerar på vad vi gör.

På lunchen t.ex så får fransmännen förrätt varmrätt och dessert, och idag fick vi pasta och skinksås hehe.

Men ialla fall just nu sitter jag och läser lite om Merkurius!

Men jag ska kanske lägga upp lite senare veckans loki, så vi får väl se vilken jag lägger upp ;)

Men nu tror jag att jag ska jobba vidare.

Kan tyvärr inte lägga upp någon bild eftersom att jag sitter på en utav skolans datorer :(

Vi ses!

 

Av Melissa - 10 april 2011 21:45

Ligger nu i min säng och ser på tv, jag har absolut inget att göra och det är inget bra pogram på tv.

Jag tror att jag kanske ska ta och läsa nånting, lite saftigt kändis skvaller skadar aldrig.

Ska vi se..?

Eva Longoria ska ordna en babyshower för Victoria Beckham...Intressant

Angelinas hemliga operationer..Va! ännu fler

Rihanna+Colin Farrell! jaså en till Chris Brown (Ni vet ju vad som hände då) Rihanna verkar dra sig till badboys.

Så bort med allt skvaller och in med horoskop...jag är skorpionen.

Kärlek: Var inte rädd för att satsa när du väl hittar någon som känns helt rätt.

Vänner: Få riktigt goda vänner brukar faktiskt vara mer värdefulla än en hel drös med ytligt bekanta.

Karriär: Om du vill ha feeback på ditt arbete är det bara att be om det.


Dagens horoskop för mig och dagens skvaller.

Hmm vad ska man göra nu då, jag har läst kändis skvaller vad ska man göra nu då.

Snart ska man se på Jersey Shore men det börjar ju inte än...?

Aja vi får se vad jag hittar på.

Vi ses!

 




Av Melissa - 10 april 2011 17:31

Nu har man spelat klart the sims 3 medeltiden.

Ibörjan förstod man ingenting men sen kom man igång, det var ganska roligt.

I början så ska man skapa en by, och då är det bara att välja vad den ska heta.

Min by hette "Melissa äger F1" hehe, men efter det så ska man göra en kung eller en drottning.

Jag gjorde en drottning, men sen så ska man inreda slottet.

Men jag fuskade fram lite pengar (fusk kod ni vet hehe) så jag kunde köpa vad jag ville.

Ska lägga upp en bild på omslaget.

Men om en halv timme så ska jag hem till mamma igen, då blir det att äta middag.

Vet inte en vad vi ska äta men hoppas på något gott!

Ska inte göra så mycket nu, kanske titta runt lite på andras bloggar.

Försöker få tips om en bra ansiktsmask man kan göra hemma ;-)

Vi ses!

 

Där kom omslaget, ni måste prova det!



 

Av Melissa - 10 april 2011 15:22

Jag tyckte det var dags att blogga lite nu.

Jag sitter nu hos pappa och har nyss sett på despreat housewives!

Hur har dagen sett ut hittills då?

Hmm, jag har tränat på svenska-provet och jag tror det kommer gå bra.

Pappa har fått hem The Sims 3 medeltiden så jag ska nog prova och se hur det går.

Förut tänkte jag gå ut och cykla eftersom att jag var ensam hemma och hade inget att göra, men sen kom mamma precis när jag skulle cykla.

Men ja jag bestämde mig att cykla till pappa.

När jag kommer hem så ska jag väl äta sen så blir det ett varmt bad.

Nu ska jag nog prova spelet, hoppas det är roligt!

Vi ses :D

 

NU!

Av Melissa - 9 april 2011 21:26

Just nu sitter jag och tittar på filmen "over her dead body" den är jätte bra, det blev ingen chiauhau i beverly hills :(

Men Peter har kommit över och han sitter just nu och ser på tv med mamma i vardagsrummet.

Jag tänkte bara skriva lite vad jag gjorde.

Jag har precis ätit en jätte god räck macka som Peter gjort, mums.

I morgon så ska jag nog träna på Svenskan eftersom att vi har prov på fredag, man göra allt för att få godkänt (till och med på en söndag).

Sen imorgon kväll blir det nog ett varmt bad och så ska vi se om man kan fixa en ansikts mask eller någon slags peeling.

Ska nu fortsätta att se på min film och gotta mig i chips och fanta!

Vi ses

 

Av Melissa - 9 april 2011 18:43

Har precis käkat, det blev Taco mums!

Nu sitter jag vid datan och nu tror jag att jag har den rätta designen, ni får se den snart.

Vet inte riktig vad jag ska göra nu, jag håller fortfarande på lite med headern och jag tror att den blir bra.

Ikväll kanske det blir film kväll med Mamma och Miranda, chihuahua från beverly hills 2.

Hoppas att den är bra, Miranda har redan sett den och hon säger att den är sådär men vi får se vad jag tycker.

Jag ska ladda upp en bild på filmens framsida lite längre ner i inlägget!

Jag seriöst älskar små hundar, dom är så söta.

Men jag är inte så mycket för att klä på dom kläder, det blir för mycket.

Ta inte illa upp ni som klär era djur!

Det kan se snyggt ut ibland.

Men i alla fall, det är ju fortsättningen på ettan och den ettan var ju ganska bra.

I slutet fick man ju reda på att dom skulle få små valpar så det kommer ju antagligen handla om deras nya liv.

Men nu ska jag fortsätta med headern och så får vi hoppas att den blir klar tills idag!

Här kommer bilden, puss och kram vi ses!


 

      PS: har också skapat en bild som jag kommer ha

     efter alla inlägg! Här kommer den :D




 

Av Melissa - 9 april 2011 14:21

Nu sitter jag hemma hos Marika och har precis hjälpt henne med hennes blogg.

Det gick väl bra, men nu har vi inte så mycket att göra.

Vi bestämde oss för att sätta oss vid datan och blogga lite.

Det gick lite krongligt till när vi skulle göra hennes header men sen blev den äntligen klar  .

Men vad ska vi göra nu då?

Hoppas ni har det roligare en vad vi har "host host" nej...det blir ju orättvist mot oss ;-)

Aja vi ses senare PUSS åå KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards