melle-hjrta

Alla inlägg under april 2011

Av Melissa - 8 april 2011 18:30

Har nyss varit ute och cyklat långnäs med Miranda.

Det var härligt, såg en bock eller ja jag var 2 meter i från den ^^.

Ska lägga upp lite bilder från långnäs och en video på bocken (när den springer iväg)

Snart kommer mormor och Anette, ska bli kul att få träffa dom.

Det blir inte ett så långt inlägg eftersom att jag ska ha plats med bilder!


  Bilden neranför är på stället jag brukar cykla till och bada, det är värkligen så mycket finare på sommaren.. lovar!

Men säger inte vart det ligger ^^

  


På väg nu!  

Miranda på väg


Måste ju ha en lite random bild på mig också, om det är lite suddigt så är det bara för att jag cyklade samtidigt som jag tog bilden!

   

   

Allt för mig nu, Vi ses!


 

Av Melissa - 8 april 2011 18:00

Är med i Fokis tävling om en Samsung Galxay Mini och här är min motivering!


Jag ska just vinna för att min syster Mirandas mobil är sönder och om jag får en ny så kommer hon få min gamla mobil. Men också för att jag verkligen behöver något nytt och fräscht!

Men också för att min syster är också med i tävlingen och om hon vinner så blir det ju jätte bra och om jag vinner så får hon ju då också en ny mobil.

Jag är nog med i tävlingen mest för att jag vill att min syster ska ha en mobil som verkligen funkar!

Tänker på henne jätte mycket när det gäller tävlingen!

Men lite också varför jag vill ha galaxy mini är eftersom att mobilen är så effektiv, jag har alltid min mobil med mig vart jag en går.

Men problemet är att den är så stor och glider lätt ur handen på mig, så det skulle vara bra om jag fick en liten smidig mobil som jag inte lätt tappar.

Min förra mobil fick jag lägga in på lagning flera miljoner gånger och den jag har nu har börjat blivit lite seg.

Jag hoppas verkligen verkligen att jag vinner!

Vill också säga att jag älskar din blogg FOKI!

Av Melissa - 8 april 2011 17:54

Men gud... har väntat jätte länge nu på att mormor ska komma så jag har nånting att göra.

Sitter och har jätte tråkigt, datorn och jag är inte så bra kompisar just nu.

Den vill inte göra som jag vill!

Är det någon som vet vad jag kan göra medan jag väntar?

Tänkte gå ut och gå men det börjar komma in regnmoln.

Syster Miranda undra om vi kunde gå ut men jag är inte säker, eftersom att vi antagligen kommer få gå runt i regnet då.

Har dessutom lite ont i huvudet men jag kanske kommer ta en alvedon snart.

Helgen vet jag inte vad som händer.

Ska hjälpa en kompis med hennes blogg, men jag vet ju inte om det kommer något i vägen.

Aja ni får önska mig lycka till att hitta på något att göra.

Puss så länge


  Lägger så länge upp en bild på mig och min sötaste hamster (Trixie) jag älskar dig!

Av Melissa - 8 april 2011 14:35

Nu har man kommit hem från skolan då!

Fast jag har hunnit dammsuga lite också, inte så roligt.

Men skoldagen såg ut så här

Matte: då hade vi margareta för anette hade nationelt prov med niorna.

Och JAG tycker att hon är jätte sträng så jag antog att lektionen skulle bli ganska tråkig.

Men det som var bra, va att Johanna hade små sugtableter som smaka UNDERBART!

Men efter det hade vi

Engelska: och då hade vi Jenny eftersom att Anetter fortfarande hade prov med niorna!

Men vi diskuterade bara klassresan eftersom att vi inte hade något i engelskan att göra.

Men efter det hade vi

So: och då körde vi VN (veckans nyheter) och jag fick bara 3 poäng :P

Men sen såg vi på en film om afrika.

Sen hade vi Lunch, det blev köttfärs och spaghetti...det var väl okej.

Men sen hade vi

Musik: och våran vikarie var sjuk så vi fick en 2a vikarie.. Amandus mamma och då spelade vi piano.

Några akord i Katy Perrys låt Hot 'n' cold..det gick bra

Man skulle vara i  grupper så jag var med Johanna, Alan och Adam..men dom två gick iväg hela tiden så det var bara jag och Johanna som spelade.

Men sen så slutade jag..och när jag kom hem så var jag tvungen att dammsuga eftersom att mormor skulle komma IDAG!

Aja nu sitter jag här och bloggar och är inne på Facebook och chattar med Johanna :D

Vi ses!

Av Melissa - 8 april 2011 08:25

Woho har sovmorgon, fast jag försov mig!

Jag är nog den ända som försover sig när man har sovmorgon.

Aja jag tog en snabb snabb dusch och sen kom jag på att jag skulle träffa Johanna och Melinda på ICA...

Ja det gick ju bra eller...inte

Men så då skickade jag ett sms till Johanna och förklarade att vi kunde mötas i skolan sen, men sen ringde hon och då sa jag det också.

Sen fick jag reda på att mitt sms inte hade kommit fram...blä såg sen att jag inte hade några pengar.

Aja sen åt jag frukost och nu sitter jag och bloggar.

Vi börjar fem över 9 så jag ska nog gå tio i..

SES! <3

NU!

Av Melissa - 7 april 2011 20:45

Så här kommer nästa inlägg :D

Ja idag så gick man i skolan efter en lång sjuk vecka!

Men i alla fall, på hemkunskapen var jag med Johanna och våran kaka blev jätte god.

Men sen så slutade vi vid 15:10 men vi fick gå vid typ 15 :D

Så då så väntade Melinda på mig och Johanna eftersom att vi skulle vara, det var roligt för först åkte vi till trossen och Johanna köpte drick yoghurt.

Men efter det så cyklade vi hem till Melinda och då började det regna vilket inte var så roligt.

Men när vi kom hem till henne så satt vi först och bara snacka skit i hennes rum, men sen så körde vi något spel som jag inte kommer ihåg vad det hette på hennes tv.

Det var roligt för man skulle hålla på och springa omkring och hoppa och springa, det var nästan som kinect.

Men sen så bestämde vi oss för att spela Buzz men Johanna sa Buss hela tiden så då började vi alltid skratta!

Buhu hinner inte klart med inlägget då mamma vill att jag ska stänga av datorn :( men jag får skriva mer imorgon! SES

Av Melissa - 7 april 2011 13:54

Hej just nu sitter jag i grupprummet med Melinda och Johanna, vi har engelska men vi har inget att göra så vi skulle göra No men ni ser ju vad det ledde till.

Vi har näst sista lektionen nu, vi har hemkunskap kvar och då ska vi göra någon choklad grej med frukt!

Jag tror det kommer bli gott!

Men ialla fall idag ska jag försöka göra Matte-läxan eftersom att jag har varit sjuk.

Ehm Fredag imorgon då..jag är inte säker men jag tror att det var den här eller nästa helg som Mormor och Anette kommer.

Det kommer antagligen bli kul!

Första lektionen var No fysik och teknik där vi håller på med planeterna, som jag egentligen ska jobba med just nu!

Aja efter det hade vi No b&K, sv, lunch och nu engelska.

Men nu slutar vi så det är väl dags att avsluta inlägget och publicera!

Hej då ses snart

Av Melissa - 7 april 2011 06:57

Nu har jag gått upp och om en timme ska jag dra iväg till skolan!

Ska bli ganska kul då jag kommer få träffa alla, idag tror jag att vi slutar tio över 2...efter engelskan.

Vi kommer antagligen ha Engelska läxa tills idag men jag har ju varit sjuk mån-ons så jag vet ju inte vad vi ska kunna!

Men sen tror jag att vi har Matte-läxa tills imorgon.

Jag känner mig lite dålig i magen men det kan också vara för att jag är nervös!

Ska nog gå ner och ta lite frukost, så får vi se hur det går sen.

Jag han inte logga in igår efter "kalaset" men vi kom hem ganska sent, eftersom att vi åt där också.

Först trodde jag att vi bara skulle dit och lämna presenten men så blev det ju inte.

Kommer kanske lägga in lite bilder från igår!

Så får vi se hur det går i skolan, önska mig lycka till! :D

Ovido - Quiz & Flashcards